onsdag 8 december 2010

Tjejen som gillar förändringar

Namn: Kristin Lundberg
Bostadsort: Nystrand, Älvsbyn och i Skellefteå
Ålder: 17
Hårfärg: Blond
Ögonfärg: Blågrön
Längd: 162 cm kanske?
Familj: Mamma, pappa, två systrar och en massa djur!
Fritidsintressen: Ridning och hårstyling
Favoritmat på julbordet: Skinka
Bästa julsången: Finns så många... Men En stjärna lyser så klar är bra.
Drömresa: Australien
Vill jobba som: Frisör, men allting kan ändras.

Om du skulle beskriva dig själv, hur skulle det då låta?
- Väldigt positiv och glad person som gillar förändringar.

Om du går skola, vad pluggar du för något?
- Går andra året på frisörprogrammet i Skellefteå.

Berätta gärna varför du valde det du pluggar?
- Jag valde frisör av den enkla anledningen att det varit en dröm sen jag var liten och att det även verkar vara ett väldigt roligt och intressant yrke att jobba med.

Vad är dina mål med utbildningen?
- Målen är att lära mig så mycket som möjligt, även att jag känner att jag utvecklas hela tiden. Det tycker jag är viktigt.

Berätta hur du trivs?
- Jag trivs jättebra på skolan, fina klasskompisar. Men däremot inte riktigt lika bra med staden.

Om du vann 100.000 kr vad skulle du göra för pengarna?
- Oj.. en stor del av pengarna skulle nog gå till en ny häst och en resa.

Vad gör du om tio år?
- Förhoppningsvis jobbar jag på en salong och bor i en villa med egen hästgård tillsammans med familj.

Berätta om din reaktion då du fick veta att du blev en av kandidaterna?
- Jag blev ganska så förvånad!

Varför tror du att du blev anmäld?
- Det var min mormor som anmälde mig, hon tyckte nog helt enkelt att jag skulle vara med.

Vad gör dig till Älvsbyns Lucia 2010?
- Jag ser alla kandidaterna som lika värdiga vinnare. Lotten får avgöra!

Berätta hur du brukar fira jul?
- Tillsammans med den lilla släkten!

Vad älskar du att göra på fritiden?
- Vara i stallet, vänner, familj, och en massa annat.

Berätta något roligt få personer vet om dig?
- Ja det finns nog ganska mycket som jag kan skriva här.. haha