torsdag 9 december 2010

Vill hjälpa personer med behov

Namn: Elin Johansson
Bostadsort: Älvsbyn
Ålder: 18
Hårfärg: Rödbrun
Ögonfärg: Blågrön
Längd: 172 cm
Familj: Mamma, Pappa, 3 Systrar och 1 Bror. Bor tillsammans med min sambo.
Fritidsintressen: Umgås med vänner
Favoritmat på julbordet: Köttbullar och ägg
Bästa julsången: Finns många, men kanske Julens tid är här
Drömresa: Malaysia
Vill jobba som: Lärare eller något inom sjukvården

Om du skulle beskriva dig själv, hur skulle det då låta?
- En väldigt glad och utåtriktad person.

Om du går skola, vad pluggar du för något?
- Går tredje året på Omvårdnads programmet i Älvsbyn

Berätta gärna varför du valde det du pluggar?
- Jag tycker om människor och vill kunna hjälpa de som är i behov av det.

Vad är dina mål med utbildningen?
- Målet är att lära mig så mycket som möjligt om hur människor i olika situationer, fungerar och hur man ska bemöta dem.

Berätta hur du trivs?
- Jag trivs bra, men det hade dock kunnat vara bättre ordning.

Om du vann 100.000 kr vad skulle du göra för pengarna?
- Då skulle jag nog handla en hel del nya kläder och saker till hemmet. De som blir kvar skulle jag nog spara till framtida hus.

Vad gör du om tio år?
- Då jobbar jag förhoppningsvis, har familj och ett fint hus.

Berätta om din reaktion då du fick veta att du blev en av kandidaterna?
- Jag blev väldigt förvånad och undrade hur det hade gått till!

Varför tror du att du blev anmäld?
- Det var min vän Ellen som anmälde mig, varför vet jag inte riktigt. Kanske tyckte hon jag skulle passa som lucia!?

Vad gör dig till Älvsbyns Lucia 2010?
- Vi alla är lika värda att bli lucia. Det återstår att se vem lotten väljer!

Berätta hur du brukar fira jul?
- Jag brukar fira den tillsammans med min släkt och min sambo. Men i år blir det jobb på Nyberga tillsammans med pensionärerna hela julhelgen; julafton, juldagen och annandag jul.

Vad älskar du att göra på fritiden?
- Att umgås med mina vänner.

Berätta något roligt få personer vet om dig?
- Ja det finns nog mycket jag skulle kunna skriva här!