onsdag 8 december 2010

En sångglad och sparsam tjej

Namn: Ida Sundström
Bostadsort: Älvsbyn
Ålder: 17
Hårfärg: blond
Ögonfärg: Grönblå
Längd: 167
Familj: Mamma Inger, pappa Stig, storasyster Rebecca och storebror Johan
Fritidsintressen: Umgås med mina vänner och min pojkvän, sjunga och träna.
Favoritmat på julbordet: gillar inte julmat så jättemycket.
Bästa julsången: I'm dreaming of a white christmas
Drömresa: Grekland
Vill jobba som: sjuksköterska eller barnmorska

Om du skulle beskriva dig själv, hur skulle det då låta?
- Jag är en glad, sprallig och snäll tjej!

Vilken skola går du i?
- Jag går musik estet på Strömbackaskolan i Piteå. Jag valde musik estet för att jag inte visste vad jag ville gå annars och för att jag älskar musik. Mina mål med utbildningen är att jag ska få behörighet till att kunna plugga vidare på något universitet. Jag trivs superbra med mitt program!

Vad skulle du göra om du vann 100 000 kronor?
-Om jag vann 100.000 kronor skulle jag (tråkig som jag är) lägga minst hälften på mitt sparkonto, sedan skulle jag åka ut och resa och shoppa för resten!

Vad gör du om tio år?
-Om tio år har jag förhoppningsvis en familj, ett bra jobb som jag trivs med och bor i ett fint hus.

Hur firar du jul?
-Jag brukar fira jul med min familj hos mormor och morfar. De bor efter en grusväg i en skog, så det blir riktigt mörkt och mysigt ute med en massa snö. Inne har vi en äkta gran och ser på Kalle Anka medan mina småkusiner väntar på jultomten.