torsdag 9 december 2010

Det mesta i hennes tillvaro går som en dans

Namn: Miranda Öhman
Bostadsort: Nedre Tväråselet, Älvsbyn
Ålder: 17 år
Hårfärg: Brun
Ögonfärg: Brun
Längd: 161cm
Familj: Mamma, pappa och lillasyster
Fritidsintressen: Sjunga, dansa och vara med mina vänner
Favoritmat på julbordet: Köttbullar
Bästa julsången: Holy night och Who would imagine a king
Drömresa: Grekland!!
Vill jobba som: Vill jobba med sång och dans

Om du skulle beskriva dig själv, hur skulle det låta då?
- Sprallig, positiv och glad..

Vad pluggar du för något?
- Jag går Yrkesdansarprogrammet på Strömbackaskolan.

Berätta gärna varför du valde det du pluggar?
- Jag har alltid tyckt att dans har varit roligt.

Vad är dina mål med utbildningen?
- Att bli så bra som möjligt i dans, och kanske i framtiden få jobba med det, såklart.

Berätta hur du trivs?
- Jag trivs jättebra, men oftast blir det väldigt långa dagar och man är helt slut efter all träning.

Om du vann 100.000:- vad skulle du göra för pengarna?
- Jag skulle nog spara mycket, och troligen resa och shoppa.

Vad gör du om 10 år?
- Förhoppningsvis jobbar jag med dans och trivs med det jag gör.

Berätta om din reaktion då du fick veta att du blev anmäld?
- Jag tyckte det skulle bli kul.

Vad gör dig till Älvsbyns Lucia 2010?
- Lotten!

Berätta hur du brukar fira jul?
- Med släkten. Växelvis hos mormor och morfar och farmor och farfar.

Vad älskar du att göra på fritiden?
- Jag älskar att sjunga, dansa, vara med kompisar och umgås med familjen.

Berätta något roligt få personer vet om dig?
-  Jag har alltid bra ordning min garderob... hmprf